Лабораторна робота №2

    Тема: Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу Google
  Мета: навчитися створювати та використовувати Google Клас в освітньому процесі: додавати учнів, керувати курсами, формувати звіти, виставляти оцінки в електронний журнал.

Практичне завдання


Запрошую приєднатися!

Лекція та практичні завдання:

Усі завдання:


Студенти:

Оцінки:


Виконання:



Приклад Практичного завдання:




Моніторинг виконання:


Контрольні запитання

1. Назвіть переваги дистанційного навчання. 

  • Можливість навчатися у будь-який час. Студент, який навчається дистанційно, може самостійно вирішувати, коли і скільки часу упродовж семестру йому приділяти на вивчення матеріалу. Він будує для себе індивідуальний графік навчання.
  • Можливість навчатися в будь-якому місці. Студенти можуть вчитися, не виходячи з дому чи офісу, перебуваючи у будь-якій точці планети. Щоб приступити до навчання, необхідний лише комп'ютер з доступом в Інтернет. Відсутність необхідності щодня відвідувати навчальний заклад - безсумнівний плюс для людей з обмеженими можливостями здоров'я, для проживаючих у важкодоступних місцевостях, батьків з маленькими дітьми.
  • Навчання без відриву від основної діяльності. Для навчання зовсім не обов'язково брати відпустку на основному місці роботи, виїжджати у відрядження. Також дистанційно можна навчатися на декількох курсах чи у декількох навчальних закладах одночасно.
  • Можливість навчатися у своєму темпі. Не обов’язково навчатися у тому ж темпі, що й інші студенти. Студент завжди може повернутися до вивчення більш складних питань, кілька разів подивитися відео-лекції, перечитати переписку з викладачем, а вже відомі йому теми може пропустити. Головне, успішно проходити проміжні та підсумкові атестації.
  • Доступність навчальних матеріалів. Доступ до всієї необхідної літературі відкривається студенту після реєстрації в системі дистанційного навчання, або він отримує навчальні матеріали електронною поштою. Зникає проблема нестачі чи відсутності підручників, навчальних посібників чи методичок.
  • Мобільність. Зв'язок з викладачами, репетиторами здійснюється різними способами: як on-line, так і off-line. Проконсультуватися з викладачем за допомогою електронної пошти іноді ефективніше та швидше, ніж призначити особисту зустріч при очному або заочному навчанні.
  • Навчання в спокійній обстановці. Проміжна атестація студентів дистанційних курсів проходить у формі on-line тестів. Тому в студентів менше причин для хвилювань. Виключається можливість суб'єктивної оцінки: на систему, яка перевіряє правильність відповідей на питання тесту, не вплине успішність студента з інших предметів, його соціальний статус та інші чинники.
  • Індивідуальний підхід. При традиційному навчанні викладачеві досить важко приділити необхідну кількість уваги всім студентам групи, підлаштуватися під темп роботи кожного. Використання дистанційних технологій підходить для організації індивідуального підходу. Крім того, що студент сам обирає собі темп навчання, він може оперативно отримати у викладачавідповіді на виникаючі питання.
  • Дистанційна освіта дешевша. Якщо порівнювати вартість навчання на заочній і дистанційній формах навчання, то дистанційна скоріш за все буде дешевшою. Студенту не доводиться оплачувати дорогу, проживання, а у випадку з зарубіжними вузами не потрібно витрачатися на візу і закордонний паспорт.
  • Зручність для викладача. Вчителі, репетитори, викладачі, що займаються педагогічною діяльністю дистанційно, можуть приділяти увагу більшій кількості студентів і працювати, навіть перебуваючи у відрядженні чи на конференції за кордоном..
2. Дайте пояснення поняттю «Хмарні обчислення».

    Хмарні обчислення (англ. Cloud Computing) — це модель забезпечення повсюдного та зручного доступу на вимогу через мережу до спільного пулу обчислювальних ресурсів, що підлягають налаштуванню (наприклад, до комунікаційних мереж, серверів, засобів збереження даних, прикладних програм та сервісів), і які можуть бути оперативно надані та звільнені з мінімальними управлінськими затратами та зверненнями до провайдера.

    При використанні хмарних обчислень програмне забезпечення надається користувачеві як Інтернет-сервіс. Користувач має доступ до власних даних, але не може управляти і не повинен піклуватися про інфраструктуру, операційну систему і програмне забезпечення, з яким він працює. «Хмарою» метафорично називають інтернет, який приховує всі технічні деталі. Згідно з документом IEEE, опублікованим у 2008 році, «Хмарні обчислення — це парадигма, в рамках якої інформація постійно зберігається на серверах у мережі інтернет і тимчасово кешується на клієнтській стороні, наприклад на персональних комп'ютерах, ігрових приставках, ноутбуках,смартфонах тощо».

3. Проаналізуйте переваги та недоліки використання хмарних технологій.

Переваги:

  • не потрібні великі обчислювальні потужності ПК - по суті будь-який смартфон, планшет і т.д., при відкритті вікна браузера отримує величезний потенціал.
  • відмовостійкість;
  • певний рівень безпеки;
  • висока швидкість обробки даних;
  • економія на покупці софта - всі необхідні програми вже є в сервісі, де будуть працювати додатки;
  • Ваш власний вінчестер не наповнюється - всі дані зберігаються в мережі..

Недоліки:

  • хмарна послуга надається завжди якоюсь компанією, відповідно, збереження даних користувача залежить від цієї компанії;
  • поява хмарних монополістів;
  • необхідність завжди бути в мережі для роботи;
  • небезпека хакерських атак на сервер (при зберіганні даних на комп'ютері ви в будь-який час можете відключитися від мережі і очистити систему за допомогою антивірусу);
  • можлива подальша монетизація ресурсу - цілком можливо, що компанії надалі вирішить брати за послуги плату з користувачів.
4. Приведіть приклади сервісів для дистанційного навчання.
human_logo
HUMAN ШКОЛА. Зручні та сучасні інструменти для навчального закладу (система управління навчанням, аналітика, шкільна соцмережа, рефлексія). Безкоштовно для державних ЗЗСО.

nz_logo
НОВІ ЗНАННЯ. Електронні класні щоденники та журнали. Зручна система дистанційного навчання. Заклад освіти повинен бути приєднаним до системи "КУРС "Школа"".

eschool_logo
ЄДИНА ШКОЛА. Інформаційно-комунікаційна система, призначена для закладів освіти, учнів та їх батьків, включає електронні журнал та щоденник. Є мобільний додаток. Рекомендована МОН України.

moodle_logo
MOODLE. Навчальна платформа, яка допоможе створити ефективне інтернет-навчання у власному середовищі. Можливість створювати курси, близько 20 видів діяльностей. Є мобільний додаток.

google-classroom_logo
GOOGLE CLASSROOM. Безкоштовний веб-сервіс, створений Google для закладів освіти. Є мобільний додаток.


ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ОНЛАЙН-КОНФЕРЕНЦІЙ
https://zoom.us
https://hangouts.google.com
https://www.skype.com/uk/
https://products.office.com/uk-ua/microsoft-teams/group-chat-software
https://www.webex.com

5. Які особливості дистанційної форми навчання. 

Враховуючи особливості розвитку телекомунікацій і доступ, що постійно розширюється, до світових інформаційних ресурсів, можна сформулювати такі особливості дистанційного навчання: 
  • поставка навчальних матеріалів в системі дистанційного навчання здійснюється шляхом використання засобів телематики;
  • можливе використання світових інформаційних ресурсів для створення навчальних матеріалів;
  • здійснюється спілкування і обмін досвідом між педагогами по всьому світу;
  • залучаються зарубіжні педагоги і експерти до участі в розробці і проведенні дистанційних навчальних курсів;
  • спостерігається активне спілкування між учнями в ході навчання і використовуються колективні форми навчання;
  • здійснюється часткове звільнення викладачів від читання лекцій (навчальна інформація розміщується на сервері), тим самим з’являється час для індивідуальної роботи із студентами.
Таким чином, порівняно з традиційним кореспондентським навчанням, дистанційне навчання на основі комп'ютер­них комунікацій дає можливість: 
  • розширити аудиторію учнів з мінімальними витратами (не потрібно друкарських матеріалів і аудиторій, студенти не несуть матеріальних витрат на поїздки);
  • постійного контакту між педагогом і учнями;
  • залучення зарубіжних викладачів і експертів;
  • постійного доступу до навчальних матеріалів, що регулярно оновляються;
  • реалізації колективних форм навчання шляхом проведення дискусій, семінарів, розробки і виконання спільних проектів.
Дистанційне навчання – нова організація освітнього процесу, що базується на принципі самостійного навчання студента. Середовище навчання характеризується тим, що учні в основному, а часто і зовсім, віддалені від викладача в просторі і (або) в часі, в той же час студенти мають нагоду у будь-який момент підтримувати діалог за допомогою засобів телекомунікації. 

Дистанційне навчання – новий спосіб реалізації процесу навчання, заснований на використовуванні сучасних інформаційних і телеко­мунікаційних технологій, що дозволяють здійснювати навчання на відстані безпосередньо, без особистого контакту між викладачем і особою, що вчиться5. 

Дистанційне навчання – це новий ступінь заочного навчання, на якому забезпечується використання інформаційних технологій, заснованих на використовуванні персональних комп'ютерів, відео аудіотехніки, супутникової і оптоволоконної техніки. 

Дистанційне навчання – це організований, за певними темами і навчаль­ними дисциплінами, навчальний процес, що передбачає ак­тивний обмін інформацією між учнями і викладачем, між самими учнями, і який використовує максимальною мірою сучасні засоби нових інформаційних технологій (аудіовізуальні засоби, персональні комп'ютери, засоби телекомунікацій). 

Дистанційне навчання – форма, система навчання, за якої взаємодія викла­дача і учня, учнів між собою здійснюється на відстані, і відо­бражає всі властиві навчальному процесу компоненти (цілі, зміст, методи, організаційні форми, засоби навчання), що ре­алізуються специфічними засобами Інтернет-технологій або іншими засобами, що передбачають інтерактивність6. 

Дистанційне навчання – систематичне цілеспрямоване навчання, яке здійснюється на деякій відстані від місця розташування ви­кладача. При цьому процеси викладання і вивчення розділені не тільки в просторі, але і в часі. 

Виділимо деякі з них: 
- викладач не має можливості бачити реакцію учнів на свої слова і дії; 
- ефективність викладання багато в чому залежить від того, наскільки грамотно викладач використовує сучасні технології (як інформаційно-комунікаційні, так і педагогічні); 
- викладач при дистанційному навчанні має приділяти набагато більше уваги мотивації учнів; 
- викладач має активніше заохочувати студентів шукати свій власний шлях розв'язання проблеми. 

Дистанційне навчання розглядається не як альтернативне до традиційного, а як таке, що доповнює останнє новими можливостями: 
- забезпечує неперевершену швидкість оновлення знань, які поступають з світових інформаційних ресурсів; 
- розширює аудиторію викладача, ігноруючи при цьому географічні межі; 
- максимально наближене до спеціальних потреб інвалідів і інших категорій учнів із спеціальними потребами при отриманні ними освіти.

6. Які Ви знаєте системи дистанційного навчання.

  •     Вимушене дистанційне навчання (ДН) поставило вчителів і батьків перед непростими викликами: як організувати навчання дітей в умовах карантину, коли вчитель не може бути поруч. І як зрозуміти, чи вивчила щось дитина, коли традиційні способи оцінювання недоступні. 
  •     Отримання навчальних матеріалів та спілкування між учасниками дистанційного навчання забезпечується через передачу відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі. Це можуть бути письмові роботи (самостійні і контрольні, перекази, зокрема й окремі тестові, компетентнісні завдання тощо), а також навчальний проєкт, заповнення таблиць, побудова схем, моделей тощо. 
  •     Роботи можуть збиратися також в учнівському портфоліо (більше про нього у відповіді на запитання . За потреби, завдання учнів та учениць можна контролювати через будь-який месенджер, що має відозв’язок (Zoom, Skype тощо). 
  •     З різними можливостями отримання зворотного зв’язку можна ознайомитись на платформах дистанційного навчання. 
  • Платформа Moodle – безкоштовна відкрита система управління дистанційним навчанням. Дозволяє використовувати широкий набір інструментів для освітньої взаємодії вчителя, учнів та адміністрації закладу освіти. Зокрема, дає можливість: 
  • -представляти навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка; урок як сукупність вебсторінок із можливим проміжним виконанням тестових завдань); 
  • -здійснювати тестування та опитування школярів із використанням запитань закритого (множинний вибір правильної відповіді та співставлення) і відкритого типу; 
  • -виконувати завдання учнями з можливістю пересилати відповідні файли. 
  • Крім того, система має широкий спектр інструментів моніторингу навчальної діяльності учнів. Наприклад, щодо загального часу роботи учня з конкретним навчальним курсом, відповідними темами або складовими елементами навчального матеріалу, загальної успішності учня або класу під час виконання тестових завдань тощо. 
  •     Хмарні сервіси (Office365, Google) для спільної роботи учнів та вчителя. 
  •  Хмарний сервіс Google-диск надає можливості створювати багатофункціональне користувацьке середовище, продуктивне та зручне для учнів та вчителів, для обміну файлами, структурування і збереження їх в одному місці. 
  • Google-форма. Можна збирати відповіді учнів та учениць і потім проводити автоматичне оцінювання результатів тестування. 
  • Classtime. Є бібліотека ресурсів, але є і можливість створювати запитання. 
  • Learningapps. Дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми або користуватися готовими. 
  • Анкетування. Для проведення поточного контролю під час дистанційного навчання зручно використовувати різноманітні анкети. Анкета – достатньо гнучкий інструмент, оскільки питання можна ставити безліччю різних способів. У дистанційній освіті після освоєння кожної теми можна використовувати анкети, в яких учень сам оцінює свої результати навчання за такими показниками: 
  • – зрозумів / зрозуміла, можу вирішити самостійно; 
  • – зрозумів / зрозуміла можу вирішити з підказкою; 
  • – не зрозумів / не зрозуміла, не можу вирішити. 
  •     Оскільки на сьогодні не розроблена єдина система оцінювання за дистанційною формою навчання, можна користуватися тими засобами, які комфортні для всіх учасників освітнього процесу. 
  •     У разі неможливості застосовувати названі вище платформи, можна використовувати Viber або інші зручні месенджери. 
  •     Важливо: Потрібно не лише збирати зворотний зв’язок від учнів, а й надавати їм свій: що виконано добре, над чим варто попрацювати, де найближча зона розвитку учня чи учениці.       Намагайтесь надавати дітям більше підтримки, ніж критики, вони й так страждають від соціальної ізоляції та вимушеного перебування вдома. 
  • Для оцінювання індивідуальних досягнень учнів та учениць може бути використане оцінювання портфоліо. 
  • Портфоліо – це накопичувальна система оцінювання, що передбачає формування уміння учнів та учениць ставити цілі, планувати і організовувати власну навчальну діяльність; накопичення різних видів робіт, які засвідчують рух в індивідуальному розвитку; активну участь в інтеграції кількісних і якісних оцінок; підвищення ролі самооцінки. 
  • Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення учнівських напрацювань до портфоліо; форми подання матеріалу; спланованість процесу оцінювання; елементи самооцінки з боку учня тощо. 
  • Для створення портфоліо немає встановлених правил і вимог. Його суть у тому, щоб показати, на що здібні учні. Способи оформлення можуть бути різними: від відбору найкращих досягнень із будь-якого предмету (предметів) до накопичення всіх робіт, виконаних учнем. Для створення портфоліо можна користуватися цим посиланням
  • Велике значення під час дистанційного навчання відводиться оцінюванню навчальних досягнень учнів. Оцінювання – встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних програм. За технічної можливості, проводьте оцінювання результатів навчання за допомогою дистанційних платформ Звісно, найкраще, якщо ви можете проводити оцінювання в режимі онлайн або на дистанційних платформах, де є відповідна функція та інструментарій. Якщо вам із причин, що не залежать від вас, недоступний жоден з інструментів дистанційного оцінювання, то після закінчення карантину оцінювання треба буде зробити очно. 
  • Зважаючи на ситуацію у країні, варто надавати учням можливість повторно виконати роботи. 
  • Під час ДН контрольні роботи слід виконувати письмово в синхронному (коли всі учасники освітнього процесу перебувають у вебсередовищі одночасно) або асинхронному режимі (освітній процес здійснюється за зручним для вчителя та учнів розкладом, неодночасно, але з визначеними дедлайнами). 
  • Звісно, потрібно зважати на ситуацію, що склалася, пам’ятати, що значну частину матеріалу діти опановують самостійно. Варто надавати їм більше спроб і часу на виконання контрольних завдань. 
  • Не слід розглядати оцінювання як інструмент покарання учнів та учениць. Вчителю варто обирати підходи, які сприятимуть індивідуалізації освітнього процесу, підвищуватимуть навчальну самостійність у виконанні робіт і мотивуватимуть учнів та учениць. 
  • Інструментими спілкування в дистанційному навчанні можуть бути: 
  • Електронна пошта – це стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, як і в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів та учениць між собою. 
  • Форум – найпоширеніша форма спілкування вчителя й учнів та учениць у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений якійсь проблемі або темі. Модератор форуму реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи запитаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. 
  • Програмне забезпечення форумів дозволяє прикріпити різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів та учениць над проєктом створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для цієї групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проєкту всіма учасниками навчального процесу (вебконференція). 
  • Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через інтернет. Є кілька різновидів чату: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений – текстовий. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що важливо під час вивчення іноземної мови в дистанційній формі. 
  • В освітніх цілях, за необхідності, можна організувати спілкування в чатах із носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться в межах запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проєктної діяльності, обміну інформацією. 
  • Відеоконференція – це конференція в онлайн-режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Це – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у “віддалених класах”, коли учні і вчитель перебувають на відстані. Отже, обговорення й ухалення рішень, дискусії, захист проєктів відбуваються в режимі реального часу. Вчитель і учні можуть бачити одне одного, вчитель може супроводжувати лекцію наочним матеріалом. 
  • Блог – форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Блог можна використовувати під час навчання мови в колективі. 
  • Наприклад, автор (один учень чи група) виконав певне завдання (твір, есе), яке розміщує на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. В учнів та учениць з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів іноземною мовою, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок. 
  • Середовище Classroom дозволяє організувати онлайн-навчання, використовуючи відео, текстову та графічну інформацію, різні додатки Google. Учитель має можливість контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання. 
  • Соціальні мережі та месенджери дозволяють створювати закриті групи, чати, теми, завдань, проблем, інформації. 
  • Специфіка ДН, що базується на телекомунікаційних технологіях, інтернет-ресурсах і послугах, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання, що суттєво впливає на функціонування всієї системи. Учень відбирає і оброблює інформацію, висуває гіпотези, ухвалює рішення, спираючись на власні роздуми та бачення проблеми. 
  • Попередні інструменти зорієнтовані на так зване мислення нижчого рівня – запам’ятовування матеріалу, розуміння та його застосування для розв’язання задач. Але нашою метою має бути мислення вищого рівня. Це ті навчики, на які рідко є час на уроці. Але можна використати час карантину, щоб запропоновувати учнам інші типи завдань – які передбачають більш творчий підхід до опрацювання матеріалу (того ж самого підручника). 
  • Можна: 
  • Замість пропонувати типове завдання на кшталт підготувати реферат чи презентацію, ми можемо попросити учня зняти відео про певну тему. Він може це зробити, просто маючи телефон. Сервіс: Screencast-o-matic. 
  • Замість просити учнів давати відповіді на запитання, можемо попросити створити запитання до певної теми. Так учень вчиться не просто відтворювати інформацію, а опрацювати її. Сервіси: Learningapps, Genially. 
  • Учні можуть записувати відео і фактично спілкуватися між собою на певну навчальну тему з їх допомогою. Сервіс: Flipgrid (якщо не боїмося асинхронних відеодискусій з інтерфейсом англійською). 
  • Карта понять. Прочитали параграф – складаємо крату понять за ним. Сервіси: MindMeister, BubbleUs. Може бути і офлайн-варіант – на аркуші паперу. Згодом цю карту понять можна розглянути на уроці, якщо немає іншого способу, як передати результат роботи. 
  • Інфографіки. Сервіс: Canva (україномовний). Тут є можливість створювати графічні об’єкти і різнотипні публікації. Почати роботу просто: обираємо вид публікацій і наповнюємо робочий простір із певним дизайном своїми текстом, картинками. Офлайн варіант: якщо немає доступу до комп’ютера, те саме можна зробити на аркуші паперу. 
  • Щоденник вражень. Сучасні учні переживають цікавий момент в історії. Варто спонукати їх фіксувати, що відбувається з ними і їхніми родинами. Щоденник вражень вимагає рефлексувати над тим, що відбувається. Це може бути цінною навчальною діяльністю. Сервіс: Blogger. 
  • Комікс. Можна розповісти історію за мотивами того, що прочитав у параграфі. Або “оживити” персонажів, про яких ідеться в літературному творі. Такі творчі завдання можуть допомогти нам із мотивацією учнів навчатися. Сервіси: StayBoardThat, MakeBeliefsComix 
  • Створення власної програми. Сервіс: Scratch. Інструмент доступний навіть для учнів початкової школі. З його допомогою учень може скласти свою гру. 
  • Ще корисні сервіси та ідеї: 
  • -Повідомте учням про інші навчальні ресурси. Наведу лише одну – Mozabook, адже на час карантину ця бібліотека безкоштовна для всіх. Там, зокрема, є багато візуалізацій (зокрема і тривимірних) – здебільшого з природничих предметів, але не тільки. 
  • -Pablet можна використовувати і для оцінювання робіт з образотворчого мистецтва (виходить галерея робіт). 
  • -Інструмент для уроків фізики – PhET
  • -Інстумент для складання електричних кіл – Circuit Lab
  • -Програма для перевірки мовних вправ – IXl
  • -Розумники – платформа для початкової школи, на період карантину дає безкоштовний доступ 
  • -Інструмент для створення музики – Music Lab
  • -Є багато відео фізичних вправ, які можна використати для фізкультури. Можна спробувати влаштовувати змагання – хто більше разів відтискається чи стрибає на місці. 
  • Звісно, це вносить корективи у звичайний урок фізкультури, але, тим не менш, це не неможливо. У тому ж Pablet можна звітувати про досягнення кожного учня і відстежувати зростання за певними характеристиками. У центрі пізнання – проблема, яка вимагає роботи думки для її розв’язання. Пізнавальна, мисленнєва діяльність учня дозволяє йому виходити за межі отриманої інформації, будувати нове знання. Роль учителя полягає в тому, щоб допомогти учням, стимулювати їх до самостійних роздумів, відкриттів, нових поглядів на досліджуване явище, предмет. Водночас, учитель і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі

7. Назвіть структуру системи управління навчанням.  

 Систе́ма управлі́ння навча́нням, також Систе́ма дистанці́йного навча́ння (англ. Learning management system) — система управління (англ. management system) навчальною діяльністю, яка використовується для розробки, управління та поширення навчальних онлайн-матеріалів із забезпеченням спільного доступу.

Створюються дані матеріали у візуальному навчальному середовищі з завданням послідовності вивчення.

До складу системи входять засновані як на змістовній так і на комунікативній компоненті:

  • індивідуальні завдання,
  • проекти для роботи в малих групах,
  • навчальні елементи для всіх студентів.


8. Дайте визначення Google Classroom.

Google Classroom — безкоштовний веб-сервіс створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Основна мета сервісу — прискорити процес поширення файлів між педагогами та здобувачами освіти[1]. Може використовуватися вчителями та учнями у школах, або у закладах вищої освіти викладачами та студентами.

Google Classroom об'єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для їх написання, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу. Здобувачі освіти можуть бути запрошені до класу через приватний код, чи автоматично імпортуватися з шкільного сайту. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди подається робота, котру оцінює викладач. Мобільні додатки, доступні на iOS і Android, дозволяють користувачам робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати офлайновий доступ до інформації. Педагог може відстежувати прогрес кожного здобувача освіти, а після оцінки його роботи, повернути її, супроводжуючи коментарями.


9. Які особливості роботи в Google Classroom.

Основи

Google Classroom пов'язує Google DriveGoogle DocsSheets and Slides та Gmail разом, щоб допомогти навчальним закладам перейти до безпаперової системи[12]. Пізніше було інтегровано Google Calendar, для того щоб допомогти з призначенням термінів виконання завдань, екскурсій та позакласних бесід[7]. Здобувачі освіти (в сервісі всі їх види об'єднані під назвою «студенти») можуть бути запрошені в клас через базу навчального закладу, за допомогою приватного коду, який потім може бути доданий в користувацький інтерфейс здобувача, або автоматично імпортуватися зі шкільного сайту[13]. Кожен клас, створений за допомогою Google Classroom, створює окрему папку на Google диску педагога (в сервісі всі їх види об'єднані під назвою «викладачі»), куди здобувач може подати роботу для оцінки[14].


10. Які основні можливості Classroom.

Завдання

Для продуктивної праці, завдання зберігаються та оцінюються в наборі програм Google, які дозволяють співпрацювати вчителю, вихователю чи викладачу із студентами й учнями, чи здобувачам освіти між собою. Замість обміну документами між студентом та викладачем безпосередньо, файли розміщуються на Google диску студента, а потім передаються для оцінки. Викладачі можуть обрати файл, який потім можна розглядати як шаблон, для того, щоб кожен студент міг відредагувати свою власну копію, а потім повертати його назад для оцінки, замість того, щоб кожен студент переглядав, копіював або редагувати один і той самий документ.[15] Студенти також можуть приєднати додаткові документи із свого Google диску до завдання.

Оцінювання

Google Клас підтримує різні схеми оцінювання. Викладачі мають можливість додавати файли до завдання, які студенти можуть переглядати, редагувати або отримувати окремі копії. Студенти можуть створювати власні файли, а потім прикріплювати їх до завдання, якщо це не було зроблено викладачем. Викладачі мають можливість стежити за прогресом кожного студента у завданні, а також коментувати та редагувати хід роботи. Вказані завдання можуть бути оцінені викладачем і повернуті з коментарями, щоб дозволити студенту перевірити завдання, виправити помилки і відправити на повторне оцінювання. Після того як завдання оцінено, тільки викладач може редагувати його, якщо тільки викладач не поверне завдання в загальний доступ.  

Спілкування

Викладачі можуть публікувати оголошення у потік класів, який можуть коментувати студенти, що створює двостороннє спілкування між викладачем та студентами[14]. Студенти також можуть публікувати матеріали в потік класу, але вони матимуть нижчий пріоритет, ніж оголошення викладачів і можуть бути редаговані. Різні типи файлів Google продуктів (такі як відео на YouTube чи файли з Google диску) можуть бути прикріплені до оголошення з метою поширення інформації. Gmail також надає викладачам можливість надсилати електронні листи до одного чи багатьох студентів в інтерфейсі Google Classroom. Доступ до класу можна здійснити через веббраузер або через мобільні додатки  Google Classroom на Android чи iOS.

Архів курсів

Classroom дозволяє викладачам архівувати курси наприкінці семестру або року. Коли курс архівується, він видаляється з домашньої сторінки та розміщується в зоні архівних занять з метою допомоги викладачам організовувати свої заняття. Коли курс архівується, викладачі та студенти можуть переглядати його, але не можуть вносити жодних змін, до тих пір поки його не буде відновлено[16].

Мобільні додатки

Мобільний додаток Google Classroom, випущений в січні 2015 року, доступний для iOS та Android пристроїв. Додаток дозволяє користувачам робити фото та прикріпляти їх до завдань, поширювати файли з інших додатків і мати оффлайн доступ.[17][18]

Приватність

На відміну від сервісу споживачів Google, Google Classroom як частина програми G Suite for Education не відображає жодної реклами у своєму інтерфейсі, а дані користувачів не скануються і не використовуються з рекламною метою.[19]

Сприйняття

eLearningIndustry протестували та зробили огляд Google Classroom, в якому вони висвітлили багато позитивних та негативних аспектів. Серед сильних сторін Класу, огляд підкреслив простоту використання, доступність для різних пристроїв, використання Google Drive як ефективного способу для викладачів швидко поширювати завдання, безпаперовий процес, а також систему швидкого зворотного зв'язку між студентами та викладачем. Серед недоліків Classroom в огляді було виявлено серйозну проблему із службами Google, які обмежували або не підтримували роботу із зовнішніми файлами, брак автоматизованих тестів, а також відсутність чатів, які могли б допомогти у спілкуванні між студентами та викладачем[20].

Google була піддана критиці за те, що, ймовірно, збирала даніісторію пошуку студентів для використання в рекламних цілях. У квітні 2014 року компанія Google оголосила про припинення сканування повідомлень студентів у рекламних цілях, дотримуючись конфіденційності[21]TechCrunch повідомили, що хоча оголошення більше не з'являлися в освітньому інтерфейсі, дані та інформація, зібрані Google, використовувалися для показу реклами пізніше в інших місцях. 1 грудня 2015 р. Electronic Frontier Foundation подали скаргу до Федеральної Торгової Комісії, стверджуючи, що компанія Google «порушила обов'язок поважати приватність студентів». Адвокат зі співробітників EFF Софія Коуп закликала ФТК розслідувати поведінку компанії Google, змусити компанію припинити використовувати особисту інформацію студентів в своїх цілях та наказати компанії знищити всю зібрану інформацію, яка не призначена для навчальних цілей.[22]Наступного дня Google відповіли: «Хоча ми цінуємо увагу EFF у справах конфіденційності студентів, ми впевнені, що наші інструменти відповідають вимогам закону та нашим обіцянкам, включно із зобов'язанням зберігати конфіденційність студентів».


Сьогодні ми на дистанційному навчанні, щоб уникати таких курйозів:


Бережіть себе!


Коментарі