Лабораторна робота №8

Тема: Організація освітньої та науково-дослідної діяльності засобами мережевої технології вебінар.

Завдання для самостійного виконання

Незалежно від того, чи ви є бізнес-фірмою, організацією, стартапом, чи фізичною особою – у 2020 усі ми змушені шукати найкраще програмне забезпечення для наших потреб. Вимоги до вебінару в значній мірі залежать від того, чому саме ви плануєте провести його.

Нижче наведено деякі функції та можливості, які, можливо, ви б хотіли бачити серед інструментів вебінару:




  • Безпека. Залежно від цілей вашого вебінару, ви можете обмежити до нього доступ. Можливо, ви також хотіли б зберегти конфіденційними список учасників і їх контактну інформацію. Якщо ваш вебінар платний, ви б бажали захистити платіжну інформацію ваших відвідувачів.
  • Кількість учасників. Багато платформ для вебінарів в деякій мірі визначають їх вартість залежно від кількості учасників. Це має певний сенс, оскільки більше учасників вимагають більше ресурсів. Ви б хотіли вибрати платформу, яка включає обидві функції: заплановану кількість учасників і ваш бюджет.
  • Залучення аудиторії. Різниця між чудовим і нудним вебінаром часто полягає в тому, наскільки залучена ваша аудиторія. Хороше програмне забезпечення для вебінару включає інструменти, які допомагають вам взаємодіяти з аудиторією: можливість використовувати чат, проводити опитування, задавати питання, використовувати сесії "питання-відповіді" під час семінару.
  • Спільний доступ до екрану. Можливість показувати вашим відвідувачам ваш власний екран може бути важливою опцією для тренінгів. Ця функція також буде корисною, якщо ви використовуєте вебінар для продажу програмного забезпечення або онлайн інструментів. Добре подумайте, чи потрібна вам ця опція серед інструментів вашого вебінару.
  • Запис. Багато ведучих вебінару бажають мати можливість записувати вебінар. Це може бути корисним, якщо ви хочете переглядати його. Ви також можете бажати поділитися його записом на вашому сайті або в інтернеті. Деякі інструменти автоматично записують вебінари.
  • Аналітика. Можливість вимірювати і відслідковувати дані, які мають відношення до вебінару, може бути корисною. Проте будьте обережними при виборі платформи з такою опцією. Переконайтесь, що запропоновані аналітичні функції будуть вимірювати саме те, що ви хочете.
  • Технічна підтримка. При виборі будь-якого онлайн ресурсу або програмного забезпечення важливо подумати про можливість технічної підтримки. Остання може бути корисною, якщо щось пішло не так або виникло питання під час запуску вебінару.



Як зробити хороший вебінар?

Ось чотири речі, які вам потрібно зробити, щоб ваш досвід проведення вебінару був саме таким:

  1.  Зосередьтесь на вашій аудиторії. Перш за все, переконайтесь в тому, що ви розумієте з ким спілкуєтесь на вебінарі. Дізнайтесь, що саме вони вже знають, про що повинні дізнатись і запропонуйте їм це так, щоб залучити аудиторію.
  2. Надайте першокласний контент. Переконайтеся, що ваш вебінар пропонує актуальну інформацію, яка є корисною і значущою для аудиторії. Зробіть необхідні дослідження, щоб забезпечити даними, які насправді можна використовувати.
  3. Плануйте і практикуйте. Якщо ваш вебінар проходитиме в реальному часі, сплануйте його регламент, якщо ви знаєте, що більшість очікуваної аудиторії буде доступною. Коли ви встановили час і створили контент, переконайтесь, що ви слідуєте йому на практиці.
  4. Промоушн. Тепер, коли у вас є спланований вебінар, вам потрібно "розкрутити" його. Розішліть запрошення на реєстрацію через email, соцмережі та інші канали. Також корисно надсилати нагадування за деякий час до початку вебінару тим, хто зареєструвався.




Програмне забезпечення для проведення онлайн вебінарів

Ось короткий огляд кращого програмного забезпечення для вебінарів, які я тільки міг для вас знайти. Я виділив деякі з ключових функцій в кожному ресурсі, проте звичайно кожен з них містить і додаткові опції.


1. Google+ Hangouts

 


Коли мова йде про безкоштовну платформу для вебінару, Google Hangouts - найкращий інструмент, якщо у вас обмежений бюджет. Класичний Google Hangouts є доступним і може забезпечити багато ваших потреб в проведенні вебінару. Все що вам для цього потрібно - акаунт Google, який у вас уже є, якщо у вас є акаунт Gmail. Класичний Google Hangouts може вмістити до 25 чоловік. Ви можете відстежувати, хто заходить в відеокімнату через календар або контролюючи, кого ви запросили.

(Проте для користувачів G Suite, Google Hangouts нещодавно поділився на Google Hangouts Chat і Hangouts Meet).

Щоб більше дізнатися про Google Hangouts перейдіть до наступного навчального матеріалу:


2. Facebook Live

 


Ще одним безкоштовним інструментом для проведення вебінару є Facebook live. Сьогодні майже у кожного є акаунт Facebook, тому використання Facebook Live має сенс. Ваші друзі і ті, хто підписався на вас, матимуть можливість переглядати ваше відео в режимі реального часу. По закінченні вебінару, відео буде опубліковано на вашій сторінці або в профілі Facebook, що означає, що ваше повідомлення буде доноситись до глядачів ще довго після закінчення вебінару. Якщо потрібно, ви можете визначати, хто може переглядати відео вебінару, опублікувавши його як секретне відео (що означає, що тільки ті люди, які мають URL, зможуть отримати до нього доступ).


3. YouTube Live


 

Ви можете думати, що це не безкоштовній сервіс, але YouTube live можна використовувати для проведення вебінарів. Перш за все, Google Hangouts може інтегруватися з YouTube, тому ви можете розширити свою аудиторію на Google Hangouts, транслюючи вебінар на YouTube. Насправді, навіть деякі преміальні інструменти проведення вебінарів використовують YouTube в фоновому режимі. Після закінчення трансляції ви можете обрати функцію публікації. Перегляньте наступний навчальний матеріал, щоб дізнатись про деякі інструменти, які допоможуть вам створити кращий вебінар на YouTube.

4. Skype Group Calls

Цілком можливо, що ваша компанія або організація уже використовує Skype для IMs або телефонних дзвінків, тому використання цієї платформи для вебінарів має сенс. В групових дзвінках (конференціях) Skype можна включати до 25 чоловік. В відеодзвінках може приймати участь до дев'яти осіб. За допомогою функції Skype Meeting Broadcast (частина Skype для бізнесу) ви може транслювати ваш вебінар одночасно для 10000 людей. Ще одна чудова функція Skype, яка буде корисною, це "демонстрація екрана". Ви можете дозволити учасникам вебінару бачити, що ви робите.

5. Cisco Webex

 


Cisco Webex - один з найпопулярніших інструментів онлайн-зустрічей і хостингу. З Webex ви отримаєте спеціальні інструменти саме для того, що ви хочете здійснити. Обирайте серед різних можливостей: онлайн-захід на 3000 осіб, зустрічі на 40000 осіб або тренінги (включаючи тестування і атестацію) для 1000 чоловік. Можна включити демонстрацію екрану для учасників вебінару, встановивши персональну відеокімнату. Webex також надає технічну підтримку.


6. Blackboard Collaborate

 


Якщо ви нещодавно відвідували заняття, то ви напевно знайомі з Blackboard, платформою для тренінгів. Проте, чого багато людей не знають, так це те, що Вlackboard має рішень для бізнесу, включаючи програмне забезпечення для веб-конференцій. Якщо мета вашого вебінару - тренінг, тоді даний ресурс буде чудовою функцією для вас. Він дозволяє вам управляти реєстрацією, створювати план тренінгу, інтегрувати відео і багато ін.


7. GoToWebinar

 


GoToWebinar відомий своїм програмним забезпеченням для проведення вебінарів. Даний інструмент настільки надійний, наскільки і популярний. Доступно три рівня інструментів на основі кількості учасників вебінару. Якщо вам потрібно зберігати багато інформації стосовно вебінару, дана платформа буде чудовим вибором, оскільки всі рівні включають звіти та аналітику. Також включені такі приємні функції, як можливість створювати опитування, супровідні матеріали та сесії "питання-відповіді". Плюс записуйте ваш вебінар на носій або онлайн.


8. Livestream

 


Суть Livestream розкриває його назва: платформа для онлайн трансляції. Проте вона також корисна в якості програмного забезпечення для вебінарів, оскільки включає можливість вести чат в режимі реального часу. Платформа корисна, якщо ви хочете транслюватися на Facebook Live або YouTube. Також надається аналітика. Одна з приємних речей щодо цього програмного забезпечення вебінару - можливість тренінгів і підтримки.


9. WebinarJam

 


Ще однією популярною платформою для проведення вебінарів є WebinarJam. Цей простий в використанні інструмент дозволяє контролювати, хто являється учасником вебінару за допомогою паролю на кімнати вебінару. Підвищіть рівень залучення аудиторії, скориставшись інтерактивними опціями, такими як опитування і чат. Крім того, WebinarJam автоматично створює запис вебінару. Також ви можете отримати аналітику вебінару, наприклад,  відслідковування продажів, що може стати прекрасним інструментом маркетингу. Оскільки це ресурс преміум класу, користувачам надається підтримка.


10. EverWebinar


 

Якщо ви шукаєте автоматизоване програмне забезпечення для вебінарів, EverWebinar (від творців WebinarJam) - саме те, що вам потрібно. Автоматизовані вебінари, які ви створюватимете за допомогою EverWebinar будуть виглядати як ті, які проходять в режимі реального часу. Автовідповідачі також вбудовані в вебінар. Або ж ви можете обрати автоматизований вебінар але з живим чатом. Включена аналітика і відслідковування. Плюс, доступна підтримка, щоб допомогти вам налаштувати вебінар для безпроблемної трансляції.


11. Zoom


 

Zoom - хороший інструмент для вебінару, якщо у вас хороший бюджет, особливо якщо ваші семінари короткі. На базовому рівні, програмне забезпечення Zoom - безкоштовне. При цьому ви можете залучити до 100 учасників і проводити групове засідання до 40 хвилин. Для більш тривалих засідань або більшої кількості учасників доступні декілька преміум планів. Функції відеоконференції Zoom включають можливість одночасно ділитися екраном і встановлювати кімнати для переговорів. Доступна підтримка навіть на безкоштовному рівні.


12. ClickMeeting

 


Інструмент для вебінарів ClickMeeting має різноманітні тарифні плани на основі очікуваної кількості відвідувачів до 5000 осіб. Платформа дозволяє вам створювати опитування і проводити дослідження, має функцію чату та демонстрації екрану. Також є трекінг статистики вебінару. Ще одною хорошою функціює є "демонстрація робочого стола". А також ви можете зробити запис вебінару.


13. Demio

 


Переглядаючи платформи для вебінару, ви напевно зацікавились Demio. Це програмне забезпечення пропонує різноманітні тарифні плани на основі кількості учасників вебінару. Оберіть свій план: від 100 до 1000 учасників (а, можливо, і більше) Ви можете скористатись демонстрацією екрану, проводити опитування, дослідження та ін. Даний інструмент автоматично записує вебінари. Також включена аналітика. Технічна підтримка доступна 24/7 навіть на базовому рівні.


14. Livestorm

 


Ще одним з кращих інструментів для проведення вебінару є Livestorm. Дане програмне забезпечення може охопити аудиторію від 89 до 500 чоловік, в залежності від плану, який ви оберете. Він має багато можливостей залучення аудиторії: чат, опитування, питання-відповіді. Також підтримує опцію демонстрації екрану. Ви можете обмежити доступ до вебінару, налаштувавши його як приватний. Також включена аналітика.


15. MegaMeeting


 

Програмне забезпечення MegaMeeting v.4 - це по суті бета-версія, проте має багато багатообіцяючих функцій і тому заслуговує на місце в нашому списку. Воно включає можливістю поділитися екраном, чат і функцію запису. Важливою особливістю є безпечне з'єднання з end-to-end шифруванням і іншими засобами безпеки.

16. WebinarNinja

 


WebinarNinja має тарифні плани для 100-1000 відвідувачів. Також ви можете створити автоматичний вебінар при будь-якому плані для будь-якої кількості відвідувачів. Автоматичний запис також включено в усі пакети програмного забезпечення, як і можливість демонстрації екрану та інші засоби залучення аудиторії, такі як опитування, питання-відповіді. Всі плани включають технічну підтримку.


Мій вебінар за тематикою проєкту



Порівняння/протистояння двох потужних платформ





Коментарі