Лабораторна робота №3


 

Тема: Використання цифрового контенту для систематизації та узагальнення науково-дослідної роботи.

Мета: Навчитися використовувати цифровий контент для систематизації та узагальнення науково-дослідної роботи, який значно покращує процес взаємодії між учасниками, урізноманітнює форми співробітництва й комунікації.



 Контрольні запитання


1. Назвіть вимоги цифрового суспільства?


Цифрова економіка — це тип економіки, де ключовими факторами (засобами) виробництва є цифрові дані: числові, текстові тощо. Їх використання як ресурсу дає змогу істотно підвищити ефективність, продуктивність, цінність послуг та товарів, побудувати цифрове суспільство. 

Цифрове суспільство — це суспільство, яке інтенсивно та продуктивно використовує цифрові технології для власних потреб (самореалізація, робота, відпочинок, навчання, дозвілля кожного), а також для досягнення та реалізації спільних економічних, суспільних та громадських цілей. 

Цифровий розвиток передбачає виконання комплексу завдань, що позитивно вплинуть на економіку, бізнес, суспільство та життєдіяльність країни в цілому. 

Основними цілями цифрового розвитку є: 
  • прискорення економічного зростання та залучення інвестицій; 
  • трансформація секторів економіки в конкурентоспроможні та ефективні; 
  • технологічна та цифрова модернізація промисловості та створення високотехнологічних виробництв; 
  • доступність для громадян переваг та можливостей цифрового світу; 
  • реалізація людського ресурсу, розвиток цифрових індустрій та цифрового підприємництва. 


2. До основних видів сучасного цифрового контенту відносять? 

Цифровізація повинна сприяти розвитку інформаційного суспільства та засобів масової інформації. Створення контенту, насамперед українського, відповідно до національних або регіональних потреб сприяє соціальному, культурному та економічному розвитку, а також зміцненню інформаційного суспільства та демократії в цілому. 

Завдяки цифровізації громадяни отримали додаткові вигоди: можливість за декількох секунд без посередників орендувати житло, автомобіль (як для поїздок містом, так і для подорожей), отримати дистанційне медичне обслуговування й будь-який освітній контент. 
Наприклад, цифрова платформа мультимедійного контенту дала змогу будь-якому вчителеві та викладачеві проводити онлайн уроки/лекції, записувати їх і зберігати у відкритому доступі. Учні можуть вибирати контент того вчителя/викладача, який здається їм цікавішим і доступнішим для розуміння. Це сприяє розвитку конкуренції та підвищенню якості освіти. 

На тлі реформи цифровізації суспільства в Україні держава робить запит на цифровий контент, що є передумовою якісних змін в науково-дослідній роботі та економічного зростання країни. 

Цифрові технології у світі перетворюються на неодмінну складову сучасної науки, однак в Україні ринок цифрового контенту досі залишається малорозвиненим. 
ІТ-фахівці визначають цифровий контент як сукупність розважальних, інформаційних матеріалів, які поширюються в електронному вигляді за спеціальними каналами з метою експлуатації на цифрових пристроях: комп’ютерах, планшетах, смартфонах. До основних видів сучасного цифрового контенту відносять: текст, ігри, відео- та аудіоматеріали. 

3. Цифровий контент – це… 

  • контент, представлений у цифровому вигляді; 
  • діяльність, спрямована на поширення контенту, тобто будь-яких цифрових продуктів у цифровому середовищі; 
  • дії, спрямовані на споживання і подальше використання цифрового контенту, створеного за допомогою цифрових технологій. 

4. Сучасний фахівець повинен уміти… 

Сучасний фахівець повинен уміти конструювати не лише науково-дослідну роботу, а й створювати інформаційний цифровий контент, який допомагатиме зміцнити статус самого фахівця як експерта у своїй науковій галузі, поширювати інформаційний вплив і привертати увагу до цільової аудиторії. Такий контент має займати близько 50% від загального обсягу, адже спрямований допомагати формувати довіру в споживача наукових-дослідних послуг. Саме різнобічні освітні платформи, сайти, портали стають у нагоді фахівцю цифрового суспільства. 



5. Які основні критерії якості цифрового контенту? 

Серед основних критеріїв якості цифрового контенту називають: 
  • прозорість (ідентифікація власника і керівництва, чітке формулювання мети заснування і завдань розвитку); 
  • ефективність і результативність; 
  • доступність для користувачів; 
  • зручність і простоту навігації; 
  • реактивність (інтерактивний зв’язок із цільовою аудиторією); 
  • можливість перекладу контенту на інші мови; дотримання авторських прав; 
  • розробку стратегії модерації тощо. 


6. Що таке ергономіка? 

Ергономіка (грец έργος – праця, νώμος – закон) – це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності . Ергономічний вебпроєкт – це проєкт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві, зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність. Складовою частиною ергономіки вебпроєкту є ступінь зручності та простоти вебпроєктів у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання. Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії. 



7. Які вимоги до ергономіки вебпроєкту? 

Ергономічний інтерфейс повинен враховувати те, у якому порядку людина розглядає вебпроєк, психофізіологію кольорів, ефективне використання простору сторінки та зручну навігацію. Інтерфейс повинен бути непомітним доти, поки користувач звертає свою свідому увагу на змістовну частину, а не на спосіб її подання. 

Відстеження погляду користувача при відвідуванні вебпроєкту показує, наскільки довше погляд затримується на елементах, що вагомі з функціональної точки зору: меню, кнопки; а також на змістових об'єктах: назви, заголовки. 

Таким чином, створення, використання, систематизація та узагальнення цифрового контенту є наразі однією з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового і національного науково-дослідного процесу, його науково- методичного забезпечення. Це дозволяє інтенсифікувати науково-дослідну роботу, збільшити швидкість та якість сприйняття, розуміння, засвоєння інформації.

Творчі завдання

Розповідала на парі про сайт "Освіторія".






Коментарі